قدس آنلاین- بیرجند:مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت:فضاسازی و ایجاد انگیزه از طریق رسانه‌ها یکی از موضوعات مهم قبل از همایش اربعین است واعزام مبلغ در محلهای موکب نیز باید مدنظر باشد.

فضاسازی و ایجاد انگیزه برای مراسم اربعین از طریق رسانه‌ها صورت گیرد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، محمد محسنی،در کمیسیون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات پیرامون همایش بزرگ اربعین اظهار داشت: امور فرهنگی در سه بخش قبل اربعین، حین اربعین و بعد از اربعین تقسیم‌بندی شده است.

وی افزود: فضاسازی و ایجاد انگیزه از طریق رسانه‌ها یکی از موضوعات مهم قبل از همایش اربعین است که باید مورد توجه قرار بگیرد و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما انجام شود.

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین یکی دیگر از موضوعاتی که باید قبل از اربعین انجام شود تشویق مردم خراسان جنوبی برای مشارکت در همایش اربعین و کمک به موکبها است که در این راستا باید در هیئتهای مذهبی و میادین شهر چادرهایی برای جمع‌آوری کمکهای مردم نصب شود.

محسنی، تبلیغات میدانی را از دیگر موضوعات مورد توجه قبل از اربعین دانست و تصریح کرد: با نصب تبلیغات در میادین شهر و محلهای پر تردد، مردم از محلهای کمک بیشتر آگاه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: چاپ و نصب بنر در بلوار پیامبر اعظم (ص)، تهیه بروشور و سی دی در مورد آداب زیارت، برگزاری شب شعر اربعین، اعزام مبلغ در محلهای موکب و جمع‌آوری اشعار در قالب یک کتاب و تهیه ویژه‌نامه اربعین از دیگر مسایلی است که باید در راستای همایش اربعین انجام شود.

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی یادآور شد: شماره تلفنهای 32449786 و 32420022 برای اطلاع زائرانی است که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

محسنی اظهار داشت: امسال اسکان با ظرفیتی بیش از 20 هزار نفر در مسیر کاظمین توسط موکبهای استان خراسان جنوبی مدیریت می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.